هیوندای کونا ۲۰۲۴ وارداتی؛ شرکت KTL کرمان خودرو پلاک شد

شرکت KTL که نماینده فروش و خدمات پس از فروش هیوندای در ایران است و اولین هیوندای کونا پلاک شده را راهی بازار خودرو کرد.

براساس تصاویر و ویدئوهایی که از هیوندای کونا که به دستمان رسیده، هیوندای کونا با مدل ۲۰۲۴ و به صورت وارداتی عرضه خواهد شد. در ادامه چندی از عکس های منتشر شده از خودرو کونا را با شما به اشتراک میگذاریم.

مشخصات فنی هیوندای کونا 2024 وارداتی

هیوندای کونا ۲۰۲۴ در کره جنوبی با پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور را با گیربکس سی وی تی به چرخ‌ها منتقل می‌کند، عرضه شده است.

همچنین نسخه ۱.۶ لیتری توربوشارژ هیوندای کونا هم می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل کند. و با دو نسخه برقی و هیبریدی عرضه شده است.

البته مدلی که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است هنوز به صورت رسمی مشخص نیست.

طراحی داخل کابین هیوندای کونا الکتریک

در کابین هیوندای کونا 2024، دو نمایشگر 12.3 اینچی در قاب واحدی تعبیه شده و اهرم تعویض دنده پشت فرمان قرار گرفته است. فضای صندوق عقب پس از تاشدن صندلی‌های ردیف دوم به 723 لیتر می‌رسد.

امکاناتی همچون حافظه صندلی، شارژر بی‌سیم، پشتیبانی از NFC، بروزرسانی نرم‌افزاری رابط کاربری و تنظیمات صندوق نیز در این خودرو ارائه می‌گردد. همچنین هیوندای از افزایش عایق‌بندی صوتی و تایرهای کم‌صدا در این مدل خبر داده است.

طراحی ظاهری هیوندای کونا

حذف جلوپنجره سنتی و نصب چراغ‌های باریک، نسل دوم هیوندای کونا را بسیار متفاوت از رقبا شکل داده است. این خودرو، به خوبی زبان طراحی جدید شرکت سازنده را نشان می‌دهد.

لبه‌ی کاپوت برای نصب روشنایی روز استفاده شده است و نور اصلی، طرفین سپر قرار دارد. برای نسخه‌ی بنزینی و هیبرید، فضای خالی نسبتا بزرگ برای هدایت هوا به سمت پیشرانه دیده می‌شود اما مدل برقی، در این قسمت، قطعه‌ی فلزی همرنگ بدنه، با درگاه مخصوص شارژ باتری دارد که شدیدا توی ذوق می‌زند. حجم‌دهی بدنه برای کاپوت و سپر نیز، ساده و کم‌هیجان است.

در نمای جانبی، مشابه هیوندای توسان، خطوط عمیق و حجم‌دهی فضایی برای کونا وجود دارد. این شرایط، با حالت خاص و غیرمدور گلگیرها تاکید شده است. دیگر نکته‌ مثبت در طراحی بدنه‌ی کونا، عدم وابستگی به ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت است. این خودرو با رینگ آلومینوم ۱۸ اینچ، حس یک کراس‌اور اسپرت را به خوبی فراهم می‌کند.

در نمای پشت، شباهت کامل با نمای روبرو دیده می‌شود. علاوه‌بر چراغ‌های باریک و سرتاسری، در طرفین هم نورهای اصلی برای دنده عقب و ترمز وجود دارند. حجم دهی بدنه ساده است و سپر پلاستیکی سیاه در نسخه‌های پایه ارایه می‌شود. از ترفندهای جالب در طراحی بدنه هیوندای کونا، باید به تلاقی گوشه‌های شیشه‌‌ی عقب با لچکی پشت در اشاره کرد که حالت ضربدری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

جدیدترین مطالب

پیکاپ جدید هیوندای سانتاکروز، با طراحی اسپرت و جسورانه

به گفتهٔ شرکت کره‌ای هیوندای، در پیکاپ سانتا کروز بهترین ویژگی‌های پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها را باهم ترکیب کرده است. این پیکاپ با ساختاری یکپارچه، از پیکاپ‌های سنتی کاملاً فاصله گرفته و در آن از طراحی جوان‌پسندی بر اساس کراس‌اوورهای هیوندای استفاده شده است که یک قسمت بار به پشت آن اضافه شده است.

ادامه مطلب...

شبکه های اجتماعی ما

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" brand_style="default" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]