بازگشت فولکس واگن آلمانی با خودرو کراس اور ID.4 به ایران

فولکس واگنID4 آلمانی به ایران بازگشت
فولکس واگن آلمانی غول خودروسازی جهان به ایران بازگشت. بازگشتی متفاوت با خودرویی تمام برقی! این خودرو در چین و در کارخانجات متعلق به شرکت خودروسازی FAW به تولید رسیده است.

مشخصات فنی فولکس‌ واگن ID4 وارداتی

فولکس واگن ID4 در کلاس کراس‌اورهای جمع‌وجور قرار دارد. این کراس اوور برقی از جمله خودروهای موتور عقب است. این یعنی پیشرانه تمام برقی سوار بر محور عقب می شود و به نوعی یک کراس اوور دیفرانسیل عقب را داریم و همچنین این خودرو روی پلتفرم MEB ساخته شده است.

موتور برقی که روی محور عقب نصب شده قدرتی برابر با 201 اسب‌بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر تولید میکند.

سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو، حدود ۸/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت خواهد بود.

در فولکس‌واگن ID4 به صورت استاندارد یک باتری به ظرفیت 82 کیلووات ساعت نصب شده که از تمام این رقبای خودرو حتی فورد موستانگ مک-ای، ظرفیت بیشتری دارد و مسافت 400 کیلومتری قابل پیمایش خواهد بود.

نمونه‌های وارداتی به ایران مجهز به رینگ‌های ۱۹ اینچی، ترمز پارک برقی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، TPMS، ایربگ‌های راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای هستند.

فولکس واگن ID4 در نسخه وارداتی به ایران همچنین با ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، جلوپنجره اکتیو (باز و بسته‌شو)، فرمان با تنظیم دستی، دسته‌دنده الکترونیکی در داشبورد، ۷ اسپیکر برای سیستم صوتی، چراغ‌های LED، به فروش خواهد رسید.

از امکانات رفاهی خودرو برقی ID.۴ Crozz Pure می‌توان به باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به‌شکل الکتریکی، سنسورهای نور و باران، شارژر بی‌سیم، سیستم تصفیه هوای کابین، سیستم تهویه مطبوع دوگانه با فیلترهای PM2.5 و یونیزه هوا، فرمان تایپ دی، سقف شیشه‌ای(سانروف پانورامیک ثابت)، و همراه با اتوهولد اشاره کرد.

کابین فولکس‌ واگن ID4 وارداتی

کابین ID4 بسیار ساده و  کارآمد طراحی شده. داشبورد ID.4 دارای بخش‌های مختلف با طرح و رنگ‌های متنوع است.  نورپردازی مخفی با طرح خطی و تم قابل انتخاب از رنگ‌های مختلف، کار شده است. چرم مصنوعی در فرمان ID.4 می‌تواند به رنگ‌ خاکستری تیره یا سفید سفارش داده شود.

امکاناتی مثل نمایشگر 5.3 اینچی پشت آمپر برای نمایش اطلاعات موردنیاز راننده، نمایشگر لمسی روی داشبورد برای سیستم سرگرمی و ارتباطی، ۱۰ اینچ برای مدل پایه و ۱۲ اینچ برای نسخه‌های سفارشی خواهد بود، مسیریاب و حسگر فرمان حرکتی گرم‌کن صندلی و فرمان و نمایشگر روی شیشه (HUD)، قابل سفارش هستند.

در این میان حذف اهرم تعویض دنده باعث ایجاد فضای بیشتری برای محل شارژ بی‌سیم تلفن همراه، دو پورت USB-C، دو جالیوانی و سایر موارد به وجود بیاید.

در این خودرو از فولکس‌واگن، صندلی‌های اسپرت و راحت با زوایای نگه‌دارنده بدن دارد. این صندلی ها در نسخه‌ ویژه از اولین سری (فرست ادیشن) دورنگ و چرمی هستند.

فضای صندوق فولکس‌واگن ID4 برابر با 858 لیتر بوده که در صورت جمع‌آوری صندلی‌های ردیف عقب به 1817 لیتر افزایش می‌یابد که در مجموع یکی از بزرگترین مزیت‌های این خودرو نسبت به رقبا خواهد بود.

طراحی بدنه فولکس واگن ID4 وارداتی

افزایش تقاضا برای خودروهای برقی و کراس‌اورهای کوچک، مشوق بزرگ‌ترین خودروساز اروپا برای ساخت ID.4 بود.

این محصول جدید، دارای چراغ‌هایی با خط LED پیرامون خود دارد که سراسر جلوپنجره را پوشش می‌دهد. چهره ID4 از خطوطی منحنی شکل گرفته به همراه نوارهای طولی کاملاً مدرن طراحی شده و در نمای جلو دیگر خبری از جلوپنجره نیست.

نمای عقب در هماهنگی با بخش جلو طراحی شده و مواردی همچون نوار سرتاسری LED و لوگوی فولکس‌واگن در بخش میانی را به همراه دارد.

حالت کلی خودرو در نمای رو‌به‌رو، عامه‌پسند و اندکی تهاجمی است تا طیف وسیعی از مشتری‌ها در سنین مختلف را جذب کند. توجه به آیرودینامیک و حذف هواکش‌های معمول بین چراغ‌های جلو، تفاوت ID.4 با مدل‌های بنزینی را به وضوح نشان می‌دهد.

آینه بغل‌های راهنمادار خاکستری، زه‌کشی پهن با رنگ سیاه در گلگیرها و رکاب، همراه‌با سقف مشکی و ریل باربرند نقره‌ای، کراس‌اور برقی فولکس‌واگن را جوان‌پسند و اسپرت جلوه می‌دهد.

ایمنی و امکانات هوش مصنوعی فولکس واگن

امکانات هوش مصنوعی فولکس واگن موسوم به IQ.Drive، است.

سیستم‌های کمک راننده، هشدار تقطه کور، حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت سامانه کنترل حرکت خودرو در سربالایی، هشدار خروج از خط، رادار خط‌خوان میباشد.

هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار با قابلیت تشخیص مسیر عابر پیاده، سنسورهای هشدار دهنده میزان باد تایرها، تابلوخوان علائم رانندگی و ترمزهای فعال اضطراری برای ID.4 اشاره کرد.

همچنین دارای سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دید عقب، امکان انتخاب حالات رانندگی و هشدار خستگی راننده است.

شش کیسه هوا در این خودرو تعبیه شده و همچنین حفاظ آلومنیوم در ستون‌های اتاق، به خوبی از سرنشینان محافظت می‌‌کند. یک فریم آلومینیومی هم در هنگام بروز سانحه از باتری محافظت کرده و ارتباط میان بخش‌های الکترونیکی در چنین موقعیتی به صورت خودکار قطع خواهد شد.

سیستم تعلیق خودرو ID4

این خودرو در زمان حرکت وضعیت ریلکسی دارد. علیرغم اینکه مدل فرست ادیشن از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده می‌کند اما سواری و هندلینگ آن خوب می‌باشد. در جاده‌های مستقیم یا پر پیچ و خم وضعیت خودرو پایدار بوده و تنها چاله‌های بزرگ می‌توانند آرامش آن را خدشه‌دار کنند.

عملکرد اولیه سیستم تعلیق نرم‌تر و پایدار بوده بنابراین دست اندازهای کوچک به خوبی جذب می‌شوند و چاله‌های بزرگ هم لرزش‌های زیادی را روانه کابین نمی‌کنند. برخی تکان ها در بدنه دیده می‌شوند که قطعاً بیشتر از یک شاسی‌بلند خانوادگی عادی نیستند.

فرمان ID.4 نیز جزو نقاط قوت این خودرو بوده و توازن خوبی بین راحتی و پایداری برقرار کرده است. علیرغم وزن نسبتاً بالایی که ID.4 دارد شما حس خوبی نسبت به شاسی بلند خواهید داشت. فرمان هم دقیق بوده و دقت کافی برای تغییر جهت‌های سریع را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو

جدیدترین مطالب

پیکاپ جدید هیوندای سانتاکروز، با طراحی اسپرت و جسورانه

به گفتهٔ شرکت کره‌ای هیوندای، در پیکاپ سانتا کروز بهترین ویژگی‌های پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها را باهم ترکیب کرده است. این پیکاپ با ساختاری یکپارچه، از پیکاپ‌های سنتی کاملاً فاصله گرفته و در آن از طراحی جوان‌پسندی بر اساس کراس‌اوورهای هیوندای استفاده شده است که یک قسمت بار به پشت آن اضافه شده است.

ادامه مطلب...

شبکه های اجتماعی ما

[vc_row full_width="stretch_row" css=".vc_custom_1493881945773{margin-bottom: -40px !important;background-color: #f9f9f9 !important;}"][vc_column css=".vc_custom_1488538101973{padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}"][woodmart_brands orderby="" order="" hover="alt" brand_style="default" style="carousel" per_row="7" hide_pagination_control="yes" hide_prev_next_buttons="yes" wrap="yes" ids=""][/vc_column][/vc_row]